Επικοινωνήστε μαζί μας

(+30) 210 990 2900

Στείλτε μας ένα email!

Στοιχεία επικοινωνίας:

Μήνυμα:

Το μήνυμά σας έχει σταλεί με επιτυχία. Close this notice.

Προσφορά για Επιχειρήσεις

Στοιχεία επικοινωνίας

Επιχείρηση

Για ποιά κάλυψη θέλετε να ενημερωθείτε;

Το μήνυμά σας έχει σταλεί με επιτυχία. Close this notice.

Προσφορά για Επαγγελματίες

Επίπεδο προστασίας:

Στοιχεία επικοινωνίας:

Επάγγελμα

Για ποιά κάλυψη θέλετε να ενημερωθείτε;

Το μήνυμά σας έχει σταλεί με επιτυχία. Close this notice.

Προσφορά για Ιδιώτες

Επίπεδο προστασίας:

Στοιχεία επικοινωνίας

Είστε καπνιστής;

Ναι Όχι

Για ποιά κάλυψη θέλετε να ενημερωθείτε;

Το μήνυμά σας έχει σταλεί με επιτυχία. Close this notice.

Προσφορά για Ομαδική ασφάλιση

Στοιχεία επικοινωνίας

Είστε επιχείρηση;

Ναι Όχι

Είστε μέλη συλλόγου, ομοσπονδίας, σωματείου;

Ναι Όχι
Το μήνυμά σας έχει σταλεί με επιτυχία. Close this notice.

Η γνώμη σας για εμάς είναι πολύ σημαντική

Το μήνυμά σας έχει σταλεί με επιτυχία. Close this notice.
· ·blog

Οι διαμεσολαβητές χαμένοι στη μετάφραση των big data

Χρήσιμο οδηγό για τις τεχνολογικές εξελίξεις, τις νομικές τους συνέπειες και την επίδρασή τους στο έργο του μεσίτη, εξέδωσε η Ένωση Βρετανών Μεσιτών Ασφαλίσεων, σε συνεργασία με την Allianz και την κορυφαία δικηγορική εταιρεία DAC Beachcroft.
Κάποιες από αυτές, όπως τα big data, τα drones και η τηλεματική, αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα τους μεσίτες κι όχι μόνο. Άλλες τεχνολογίες θα αλλάξουν τις δραστηριότητες των πελατών και τους κινδύνους όπου πρέπει οι μεσίτες να προσφέρουν βοήθεια, όπως οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα διαστημικά ταξίδια και οι δορυφόροι. Και φυσικά πλησιάζει η ώρα που το λεγόμενο Διαδίκτυο των Πραγμάτων θα φέρει τα πάνω κάτω στην καθημερινότητα όλων. Το «Aσφαλιστικό NΑΙ» διάβασε την έκδοση «A BIBA Brokers’ Guide to New Technologies: The Legal Issues» και, συνοψίζοντας κάθε κεφάλαιο σε μερικές γραμμές ,σάς μεταφέρει πολλά και άκρως ενδιαφέροντα.
Τρισδιάστατη εκτύπωση και αστική ευθύνη προϊόντος ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ φέρνει την τρίτη βιομηχανική επανάσταση, καθώς επιτρέπει σε μικρές επιχειρήσεις και καταναλωτές να φτιάξουν προϊόντα που προηγουμένως μπορούσαν να παραχθούν μόνο από μεγάλους κατασκευαστές. Το κύριο ζήτημα για τους μεσίτες είναι η αστική ευθύνη αυτών των προϊόντων.
Καθώς ολοένα και περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν τρισδιάστατους εκτυπωτές, οι μεσίτες πρέπει να κατανοήσουν την εν λόγω τεχνολογία για να βεβαιωθούν ότι οι πελάτες τους έχουν την κατάλληλη κάλυψη. Η αστική ευθύνη μπορεί να αφορά σε ένα ή περισσότερα μέρη, όπως τον σχεδιαστή του αρχικού προϊόντος ή του λογισμικού, τον προμηθευτή των πρώτων υλών του εκτυπωτή, τον κατασκευαστή του, την εταιρεία που εκτυπώνει το προϊόν ή τον διανομέα, επομένως οι μεσίτες πρέπει να αξιολογήσουν τους κινδύνους σε κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Και επειδή μια εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να είναι πολύ περίπλοκη, τίθενται επίσης ζητήματα ανιχνευσιμότητας, π.χ. για τα σχέδια ή τα υλικά που χρησιμοποιούνται. Η ευκολία, τέλος, με την οποία παράγονται εξατομικευμένα προϊόντα συνεπάγεται ότι κάθε εταιρεία θα πρέπει να εξασφαλίσει κατάλληλες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου, μαζικά ή ανά κομμάτι.
Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων και ο Κλάδος Πυρός
Οι δυνατότητες του Διαδικτύου των Πραγμάτων είναι ατελείωτες, τα οφέλη ωστόσο θα προκύψουν μόνο εφόσον ασφαλιστές, μεσίτες κ.λπ. μπορούν να λάβουν, να ερμηνεύσουν και να αξιοποιήσουν στην πράξη τα άφθονα δεδομένα που παράγουν οι έξυπνες συσκευές. Ειδικά οι μεσίτες μπορούν να υποκαταστήσουν τους διακανονιστές, λαμβάνοντας σχεδόν αυτόματα δηλώσεις ζημιών και παρουσιάζοντας με τον κατάλληλο τρόπο τα δεδομένα στους ασφαλιστές· μειώνεται έτσι ο χρόνος διεκπεραίωσης της αποζημίωσης και οι προστριβές. Ένα μοντέλο pay-as-you-go μπορεί να αρχίσει να εφαρμόζεται και στον Κλάδο Πυρός, καθώς η τιμολόγηση γίνεται ευκολότερη, όπως άλλωστε και η εξακρίβωση της αλήθειας. Υπάρχουν όμως και δύο βασικά νομικά ζητήματα: αφενός η συλλογή των δεδομένων να γίνεται σύμφωνα με το νόμο για την προστασία τους, αφετέρου να επιτυγχάνεται η δίκαιη μεταχείριση όλων των πελατών, είτε έχουν είτε δεν έχουν έξυπνα σπίτια και συσκευές.
Μη επανδρωμένα ιπτάμενα συστήματα
Η ΧΡΗΣΗ των drones εδραιώνεται, η Κομισιόν εξετάζει τη θέσπιση κανόνων ασφαλείας με πανευρωπαϊκή ισχύ, οι ασφαλιστικές όλο και συχνότερα τα αξιοποιούν στη συλλογή στοιχείων, για ζημιές, ακόμη και στα πλέον δυσπρόσιτα σημεία. Τι γίνεται όμως με την ασφάλιση των ίδιων των μη επανδρωμένων αεροσκαφών; Πρόκειται για ένα σχετικά νέον προϊόν, που περιλαμβάνει κάλυψη περιουσίας για το ίδιο το ιπτάμενο όχημα και κάλυψη αστικής ευθύνης για την πτήση – πιο συγκεκριμένα, την αποτυχία της πτήσης και τις ζημιές σε ιδιοκτησία τρίτου ή το θάνατο/τραυματισμό του, καθώς και την παραβίαση ιδιωτικού χώρου και προσωπικών δεδομένων. Αίνιγμα αποτελεί προς το παρόν η κάλυψη του κόστους ζημιών στο drone και της επακόλουθης διακοπής εργασιών. Τα συμβόλαια κατά παντός κινδύνου είναι μια πιθανή επιλογή, ωστόσο δεν ταιριάζουν σε όλους τους πελάτες (π.χ. λόγω επαγγελματικής ιδιότητας) ούτε καλύπτουν πάντοτε τη διακοπή εργασιών.
Ως εναλλακτική λύση προβάλλουν τα συμβόλαια για υπολογιστές ή ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αφού θα επέτρεπαν στους ασφαλιστές να ανταποκριθούν άμεσα στις ανάγκες των πελατών, με ελάχιστες προσαρμογές.
Τηλεματική
ΠΑΡΑ ΤΙΣ αρχικές επιφυλάξεις για λόγους προστασίας των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, η χρήση τηλεματικών συσκευών εδραιώνεται. Τα ζητήματα που απασχολούν ή θα απασχολήσουν άμεσα τη σχετική νομοθεσία (για Βρετανία βλ. Data Protection Act 1998 και Data Protection Regulation, με ισχύ από 3/2018) αφορούν στην ιδιοκτησία ή μάλλον στον έλεγχο των δεδομένων, στην πρόσβαση των καταναλωτών σε κατανοητά δεδομένα, στην προτυποποίηση και την εύκολη μεταφορά των δεδομένων από τη μια ασφαλιστική εταιρεία στην άλλη.
Στον κλάδο του αυτοκινήτου, οι συσκευές τηλεματικής χρησιμοποιούνται σήμερα κυρίως από νέους οδηγούς που θέλουν φτηνότερα ασφάλιστρα. Ήδη το βρετανικό Υπουργείο Μεταφορών διεξάγει έρευνα για το πώς η τηλεματική επηρεάζει την οδική ασφάλεια των νέων οδηγών, αλλά και πώς θα μπορούσε να κάνει ασφαλέστερους τους δρόμους στο μέλλον.
Σήμερα πάντως το κόστος διαχείρισης αυτής της τεχνολογίας και των δεδομένων που παρέχει είναι υψηλό· ενδέχεται να μειωθεί με την περαιτέρω διάδοση της τηλεματικής και την ωρίμανση των ψηφιακών υποδομών. Σε συνδυασμό μάλιστα με την παροχή επιπλέον υπηρεσιών (π.χ. βοήθεια παρκαρίσματος ή αυτόματες κλήσεις E-Call/Β-Call σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης), η τηλεματική μπορεί όχι μόνο να περιορίσει τους κινδύνους, αλλά και να φέρει νέα έσοδα. Το βασικό στοίχημα όμως για ασφαλιστές και μεσίτες είναι να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών όσον αφορά στη χρήση των δεδομένων τους.
Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό
Με την εμφάνιση των ημιαυτόνομων ή και χωρίς οδηγό αυτοκινήτων, πρέπει να ξεκαθαριστεί πότε η ευθύνη περνά από τον οδηγό στο όχημα και στον κατασκευαστή του. Τα τροχαία πάντως μπορεί να μειωθούν δραστικά, καθώς στη συντριπτική τους πλειονότητα οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, και μαζί τους να μειωθούν και τα ασφάλιστρα.
Ωστόσο και οι μηχανές εμφανίζουν κατά καιρούς βλάβες ή αστοχίες. Στο μέλλον οι σχετικές αποζημιώσεις μπορεί να δίνονται από ασφαλιστές αστικής ευθύνης προϊόντων ή κατασκευαστές συστημάτων, αντί για ασφαλιστές αυτοκινήτου. Ώς τότε ασφαλιστές και νομοθέτες πρέπει να διαχειριστούν μια σύνθετη κατάσταση στους δρόμους, που θα περιλαμβάνει ταυτόχρονη παρουσία παραδοσιακών, ημιαυτόνομων και χωρίς οδηγό οχημάτων.
Μεγάλα σύνολα δεδομένων
Ακριβώς το ασύλληπτο μέγεθος των big data είναι που καθιστά πρόκληση την αξιοποίησή τους. Η ασφαλιστική βιομηχανία μπορεί να επωφεληθεί με διάφορους τρόπους, όπως στην ανάληψη κινδύνων (βελτίωση της προτυποποίησης κινδύνων και της τιμολόγησης), στο διακανονισμό αποζημιώσεων και στις απάτες (γρηγορότερη εξυπηρέτηση, διασταύρωση στοιχείων από κοινωνικά δίκτυα, GPS και κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης).
Το κύριο νομικό ζήτημα είναι και εδώ η προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς επιβάλλονται χρονικοί και άλλοι περιορισμοί στη χρήση τους. Ο συνδυασμός διαφορετικών συνόλων δεδομένων, π.χ., μπορεί να δώσει μια καλύτερη εικόνα του πελάτη, ωστόσο, αν τα δεδομένα δεν συλλέχθηκαν γι’ αυτόν το σκοπό ή ο πελάτης δεν ενημερώθηκε σχετικά, ενδεχομένως ο συνδυασμός να μην είναι εφικτός.
Οι πελάτες θα συμφωνήσουν μόνο χάριν έκπτωσης στα ασφάλιστρα, ενώ όσοι διαφωνούν ίσως αντιμετωπίσουν απαγορευτικές χρεώσεις, πράγμα που συνιστά έμμεσο εξαναγκασμό.
Για το 2015 η βρετανική εποπτική αρχή FCA εξήγγειλε έρευνα αγοράς με αντικείμενο αφενός τα οφέλη και τους κινδύνους των big data για τους ασφαλισμένους, αφετέρου το σημερινό ρυθμιστικό καθεστώς και κατά πόσον αναστέλλει ωφέλιμες καινοτομίες.
Ο οίκος Fitch, πάλι, σε πρόσφατη έκθεση επισήμανε ότι η χρήση big data μπορεί να επηρεάσει την αξιολόγηση πιστοληπτικής ικανότητας μιας ασφαλιστικής εταιρείας…
Ασφάλιση Διαστήματος: Προοπτικές ανάπτυξης
Η δημιουργία διαστημοδρομίων (το Ηνωμένο Βασίλειο ετοιμάζεται να γίνει ευρωπαϊκός κόμβος εμπορικών διαστημικών πτήσεων), το ενδιαφέρον για το διαστημικό τουρισμό ( η τραγουδίστρια Sarah Brightman κατέβαλε φέτος 34 εκατ. λίρες για ένα 10ήμερο στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό!) και οι νέες δορυφορικές τεχνολογίες συνθέτουν μια αναπτυσσόμενη αγορά για τους ασφαλιστές.
Η ασφάλιση των διαστημοδρομίων μοιάζει με των αεροδρομίων, αλλά νέοι κίνδυνοι προκύπτουν στις υπηρεσίες επιβατών· η εκτόξευση δορυφόρου είναι γνωστό αντικείμενο, αλλά, καθώς οι νέες τεχνολογίες μειώνουν το κόστος, πληθαίνουν οι ευκαιρίες ασφάλισης τόσο της εκτόξευσης όσο και της τροχιακής πτήσης.
Ωστόσο ασφαλιστές και μεσίτες δεν διαθέτουν ακόμη επαρκή δεδομένα ώστε να αναλάβουν με σιγουριά κινδύνους, και μάλιστα σε έναν τομέα με τεράστιο κόστος ζημιών. Εξού και οι Lloyd’s παρακολουθούν τις τάσεις στην ασφάλιση του Διαστήματος και καταρτίζουν σενάρια· αυτά περιλαμβάνουν ελαττώματα σε νέους δορυφόρους τα οποία εντοπίζονται ύστερα από τροχιά ενός χρόνου ή και παραπάνω.
Τέλος, πολλά νομικά ζητήματα απομένουν να επιλυθούν, ενόψει μάλιστα αυξημένης τουριστικής κίνησης στο Διάστημα, π.χ. η δικαιοδοσία για περιστατικά που λαμβάνουν χώρα εκεί. Σοβαρά αδικήματα πιθανώς να εμπίπτουν στη δικαιοδοσία του ΟΗΕ και οι χώρες να ασκούν δικαιοδοσία επί των διαστημικών τους σκαφών όπως στα θαλάσσια. Αυτό όμως δεν λύνει το πρόβλημα της δικαιοδοσίας στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ή των λεγόμενων διαστημικών σκουπιδιών που προκαλούν ζημιές σε σκάφη και δορυφόρους.

Πηγή: nextdeal.gr – asfalistikonai.gr

Comments

Comments are closed.

Στοιχεία Εταιρείας

K2 - Σύμβουλοι Διαχείρισης Ασφαλιστικών Κινδύνων
Λεωφ. Βουλιαγμένης 90
166 74, Γλυφάδα, Ελλάδα
Τηλεφωνικό κέντρο: (+30) 210 990 2900

Στοιχεία Επικοινωνίας

e-mail address: info@k-2.gr

(+30) 210 990 2900

Είμαστε πάντοτε έτοιμοι να ακούσουμε οποιοδήποτε ασφαλιστικό πρόβλημα ή ζήτημα σας απασχολεί. Θα είναι μεγάλη μας χαρά να σας εξυπηρετήσουμε.
Kαλέστε στο τηλεφωνικό κέντρο 9:00 πμ-16.00 μ.μ.

Contact us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Questions, issues or concerns? I'd love to help you!

Click ENTER to chat